Köpvillkor & Information
Allmänna villkor
Kunduppgifterna ska vara korrekta och alla obligatoriska fält ifyllda. Du får enbart handla i ditt eget namn. Försäljning sker enligt konsumentköplagen (SFS 1990:932), köplagen (SFS 1990:931) samt distansavtalslagen (200:274). Du hittar mer information hos Konsumentverket.
Ålder
Du måste ha fyllt 18 år för att få handla på edgewood.se
Frakt
Frakt tillkommer med 69 kr inom Sverige. Fraktfritt vid köp över 800 kr. Paketen skickas spårbart med DB Schenker, Postnord eller DHL beroende på paketets storlek.
Vi hjälper gärna till med beställningar från utomlands, skicka ett mail så svarar vi så fort vi kan.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Man kan välja att hämta sin beställning på vårt lager i Uddevalla. Fraktavgiften dras då bort från din betalning. Kontakta oss på mail [email protected] så gör vi upp dag och tid som passar.
Outlösta paket
Paket som är skickat med DB Schenker och DHL ligger hos ombud i 14 dagar. Paket som är skickat med Postnord ligger i 7 dagar. Vid ej uthämtat paket som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig 300 kr oavsett köpesumma för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.
Observera att ej outlösta paket gäller inte som retur.
Klimatsmart
Vi försöker att i den mån det går att återanvända emballage och kartong vi själva fått när vi skickar varor.
Leveransvillkor
Leverans
Vi skickar varorna oftast nästkommande vardag efter beställd order.
Leveransen tar mellan 2-5 dagar . Vill ni veta om en vara finns, mejla så svarar vi så fort som möjligt. De flesta av våra produkter finns i lager.
Har du beställt varor med olika leveranstider så skickas din beställning när alla varor finns hemma.
Ett sms med avisering skickas när det är dags att hämta ut så se till att telefonnumret är korrekt.
Beställningsvara :
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order. Leveranstid är då ca 14 dagar.
Observera att det ej är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror.
Service och Garanti
Garanti omfattar fabrikations- och materialfel och gäller själva varan.
Skador orsakade av felaktig användning, försummelse, otillräcklig skötsel och underhåll, montering eller ändring av ytterligare produkter är undantagna från garantin.
Ångerrätt
Du har enligt gällande lag rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen. Du hittar mer information hos Konsumentverket. Varan ska returneras oanvänd och oskadad i originalförpackning. Paketet ska gå att spåra. Bifoga också följesedel och kvitto. Outhämtat paket räknas inte som retur och du måste hämta ut paketet , du står för returfrakten och eventuella transportskador. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav, ofullständigt frankerade paket och paket skickade mot postförskott löser vi inte ut. Återbetalning sker när vi har fått tillbaka varan och den är oskadd.
Den del av kostnaden som avser leveranskostnader för att skicka ursprungsförsändelsen till dig återbetalas ej.
OBS! Hör av dig innan du skickar tillbaka!
Det är inte är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.
Meddelande om ångerrätt skickas till vår mailadress [email protected] innan paketet returneras.
Transportskada
De är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: anmäls direkt och är kartongen skadad så hämta inte ut godset utan att ha anmält till ombud. Dolt fel: anmäls till oss inom 2 dagar från mottagandet av varan. Skicka med bilder på det som är trasigt tillsammans med bilder på förpackningsmaterial så vi kan reklamera till vår distributör.
Behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i sin orginalförpackning.
Ny vara skickas till dig och du får en retursedel för den felaktiga/defekta varan.
Vid eventuella retur skall man alltid betala fakturan för att slippa påminnelse om returen ej hinner registreras hos vår returavdelning innan fakturan skall betalas.
Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan.
Bilder
Vi kan inte garantera att en vara som visas i nätbutiken identiskt återger de färgnyanser som den har i verkligheten.
Hur färgnyansen återges kan till exempel bero på inställningar i dator.
Flera av våra produkter är gjorda för hand och kan ha ett utseende som är gjorda för att se rustika ut i shabby stil det tillhör tillverkningen.
Våra bilder i nätbutiken tillhör oss och får inte användas utan godkännande.
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt stämmer, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar order- bekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till vår kundtjänst så snart som möjligt. Då våra leveranser sker så fort som vi hinner så är det dessvärre inte alltid så att vi har möjligt att ändra i ordern, men vi försöker hjälpa om det går.
Vi finns bara som nätbutik och vill ni kontakta Edgewood så görs det via mail.
Mailadress : [email protected]
Vi svarar så fort vi kan och inom 24 timmar.
Personuppgifter
Personuppgifter lagras i vårt kundregister när du registrerar dig som kund hos oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag med undantag för våra samarbetspartners som hanterar betalning och fakturering och transport. Kundregistret förs i enlighet med GDPR, nedan kan du läsa mer om vår hantering av personuppgifter.
Vi sparar inte personnummer i vårt kundregister, det används endast vid fakturabetalning/konto för att vår samarbetspartner Klarna/Payson ska kunna göra en kreditkontroll när du handlar mot faktura.